veronmaksajat.fi

RAHAT

Nordnetin palvelu käytössä

Nordnetin palvelu käytössä
12.2.2025

Nordnetin palvelu avattiin tiistaina alkuillasta, ja sen mukaan palvelu toimii nyt normaalisti.

Verkkosivuilla ja mobiilisovelluksessa oli tiistaina 11.2.2025 laaja tekninen ongelma. Nordnetin mukaan kyseessä ei ollut hakkerihyökkäys. Ongelman aiheutti kirjautumiseen liittyvä ohjelmistokomponentti, joka ei toiminut oikein. Tämän takia osa kirjautuneista asiakkaista näki toisten asiakkaiden tietoja. On mahdollista, että asiakkaat ovat voineet käydä kauppaa toistensa omistuksilla.

Nordnetin asiakkaan kannattaa tarkistaa tilitietonsa. Jos tilillä on jotain poikkeavaa, on otettava yhteyttä Nordnetiin. Nordnet opastaa verkkosivullaan seuraavasti: "Jos koet, että olet oikeutettu korvaukseen, pyydämme sinua dokumentoimaan taloudelliset menetykset ja lähettämään meille valituksen digitaalisella lomakkeella." 

X:ssä Nordnet kertoo poistaneensa kirjautumismahdollisuuden verkkopalveluun ja sovellukseen, kun ongelma havaittiin. ”Kun ongelman aiheuttanut komponentti oli tunnistettu, poistimme sen käytöstä ja toteutimme tarvittavat toimenpiteet varmistaaksemme, ettei vastaavaa pääse tapahtumaan uudelleen. Palvelu toimii nyt normaalisti.”

Tietosuojavaltuutetun mukaan Nordnetilla on 72 tuntia aikaa antaa viranomaisille selvitys siitä, mitä sijoituspalvelussa tapahtui, kun asiakkaat pääsivät toisten asiakkaiden tileille, Helsingin Sanomat kertoo.

Nordnetin verkkosivuilta ei keskiviikkoaamuna löytynyt mitään tietoa  tapauksesta.

Juttuun lisätty 12.2.2025 klo 11.15 maininta Nordnetin sivustolla olevasta reklamaatiolomakkeesta sekä linkki lomakkeeseen.

Blogeissa

Rahat, verot, työ & eläke, koti