veronmaksajat.fi

KOTI

Reklamaatio-apuri auttaa kuluttajaa valituksen laatimisessa yritykselle

Reklamaatio-apuri auttaa kuluttajaa valituksen laatimisessa yritykselle
4.1.2017

Valtakunnallinen kuluttajaneuvonta on avannut Reklamaatio-apuri-sivuston, joka opastaa kuluttajia valitusten tekemisessä yrityksille.

Sovellus auttaa laatimaan kirjallisen reklamaation, jonka kuluttaja voi tallentaa itselleen ja lähettää itse yritykselle.

Reklamaatio-apurin avulla kuluttajalla on mahdollisuus saada suoraan apua yksittäiseen ongelmaan tai riitatilanteeseen, joka hänellä on yrityksen tai palveluntarjoajan kanssa.

Reklamaatio-apurin kattama aihekirjo on laaja ja sisältää yleisimmät kuluttajaongelmat – esimerkkejä ovat vaikkapa virheellisestä huonekalusta, remontin lopputuloksesta, perinnästä tai autokaupasta valittaminen.

Apuria voi käyttää myös ruotsiksi ja englanniksi. Reklamaatio-apuri tarjoaa myös tietoa kuluttajan oikeuksista.

Tutustu Reklamaatio-apuriin 

Minna Petäinen

Blogeissa

Rahat, verot, työ & eläke, koti