Valtakunnallinen kuluttajaneuvonta on avannut Reklamaatio-apuri-sivuston, joka opastaa kuluttajia valitusten tekemisessä yrityksille.
Sovellus auttaa laatimaan kirjallisen reklamaation, jonka kuluttaja voi tallentaa itselleen ja lähettää itse yritykselle.
Reklamaatio-apurin avulla kuluttajalla on mahdollisuus saada suoraan apua yksittäiseen ongelmaan tai riitatilanteeseen, joka hänellä on yrityksen tai palveluntarjoajan kanssa.
Reklamaatio-apurin kattama aihekirjo on laaja ja sisältää yleisimmät kuluttajaongelmat – esimerkkejä ovat vaikkapa virheellisestä huonekalusta, remontin lopputuloksesta, perinnästä tai autokaupasta valittaminen.
Apuria voi käyttää myös ruotsiksi ja englanniksi. Reklamaatio-apuri tarjoaa myös tietoa kuluttajan oikeuksista.
Minna Petäinen